


The data were obtained by using questionnaire method. This study, which was prepared to determine the economic impacts of İsfanbul Theme Park in İstanbul, was prepared with a quantitative research approach. The aim of this study is to determine the effect of İsfanbul Theme Park on the economic income of the people living in the region. Theme parks affect not only the economy of the country in which they are established, but also the economic conditions of the people living in that region. These parks have become a part of tourism not only because of their size and the large number of people they entertain, but also because of their economic and social impact. Strong customer demand nurtures this growth. The theme park market is growing steadily in recent years the worldwide. Bu çalışmada bölgesel gelişme ve destinasyonların sürdürülebilirliği açısından politika yapıcıların tema parkların rasyonel kurgulanıp ve yönetilmesine daha çok önem vermesi gerektiği öneri olarak sunulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre ise bağımsız değişkenlerden “Sosyo-Kültürel”, “Kalabalık ve Yoğunluk”, “Çevresel”, “Hizmetler” ve “Vergiler” değişkenlerinin yöre sakinlerin ekonomik getirisine etki ettiği, “Yöre Sakinlerinin Tutumu” değişkeninin ise anlamlı bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür. Veriler anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. İstanbul’da hizmet sunan İsfanbul Tema Parkının ekonomik etkilerin belirleyeme yönelik hazırlanan bu çalışma, nicel araştırma yaklaşımı ile hazırlanmıştır. Bu araştırmada da amaç, İsfanbul Tema parkının bölgede yaşayan insanların ekonomik gelirlerine etkisini belirlemektir. Tema parklar yalnızca kuruldukları ülkenin ekonomisine değil aynı zamanda o bölgede yaşayan insanların ekonomik durumlarına da etki etmektedir. Bu parklar sadece büyüklükleri ve çok sayıda insan ağırlamaları açısından değil aynı zamanda ekonomik ve sosyal etkileri nedeniyle de turizmin bir parçası haline gelmişlerdir. Güçlü müşteri talebi bu büyümeyi beslemektedir. Tema park pazarı dünya genelinde son yıllarda giderek büyümektedir.
